3 Şubat 2016 Çarşamba

Milano-Venedik 5. Gün: 29 Ekim 2015 (Milano)

Dönüş günümüz. Bugün saat 14'te Bergamo'dan uçağımız kalkacak. Dolayısıyla 11 gibi istasyondan otobüse binmemiz gerekiyor.

Bu sabah için programımız saat 09.30'da Leonardo'nun Son Akşam Yemeği tablosunu görmek. Bu duvar freski, Santa Maria delle Grazie kilisesinin içinde yer alıyor. Aslında oldukça kötü durumda, epey silik. Bunun için korumaya alınmış, içeriye her 15 dakikada bir belli sayıda kişiyi alıyorlar. Bu nedenle bilet bulmak çok zor.

Biz biletleri gitmeden 1 ay önce aldık. Sabah 9.30 seansı İngilizce rehberli. İçeride tur 15 dakika sürüyor. Bizim sanata çok ilgimiz olmadığı için muhtemelen rehberli tur olmasa aval aval bakar çıkardık. Ama rehber olunca çok iyi oldu. Kapıya 15 dakika erken gitmek gerekiyor.

Biz sabah erkenden yola çıktık. Önce kahvaltı yapıp sonra otelimizin hemen yanındaki Centrale metro istasyonundan yeşil hatta binip Cadorna durağına gittik. Henüz vakit erken olduğundan civarda epey dolaştık. Bir cafede kahve içtik.

İçeriye girip çıktıktan sonra saat artık 10'a geliyordu. Ancak bir sorunumuz vardı, hatıra tişörtü almayı unutmuştuk. O nedenle yeniden Duomo meydanına dönüp tişörtlerimizi de aldık. Metro ile Centrale istasyonuna döndük, Serkan check-out yapıp valizlerimizi alıp geldi, biz istasyonda bekledik.

Sonra Terravision otobüslerini bulup havaaalanına doğru dönüşümüz başladı ve bir tatilimiz daha bitti.