11 Ekim 2016 Salı

2 çocuk, 9 gün, 3 şehir: Budapeşte, Viyana, Bratislava - 7. Gün

Viyana
8 Temmuz 2016. Bugün Viyana'dayız. Planımız önce pazara gitmek, sonra Ses/Müzik Müzesi (Haus der Musik), Hofburg sarayı ve Şehir parkı. Akşam ise Serkan'ın üniversiteden arkadaşının evine gideceğiz.
Otelden çıkınca ilk durağımız Naschmarkt, Burası bir açık pazar yeri. Manavlar, şarküteriler, baklavacılar ve aktarların yanısıra kafeler ve hediyelik eşyacılar var. Otelimize 1 km civarında uzaklıkta. Biz Kettenbrückengasse (burası da bir metro durağı) tarafından girip Karlsplatz tarafından çıkıp şehir merkezine yürümeyi planlıyoruz. Metro ile gitmek isterseniz bu iki durağı da kullanabilirsiniz, biz yürüyerek gidiyoruz.
Meyve-sebze tezgahı

Pazar birbirine paralel 3 koridor şeklinde. Orta koridorda dükkanlar var, sağında ve solunda ise kafeler.
Bayram olmasının da etkisiyle pazarda epey baklava var.
Pazarda Türk satıcıların fazlalığı dikkat çekiyor. Bir manavdan meyve alıp bir yandan yiyip bir yandan yolumuza devam ediyoruz. Türk satıcı çocuklara ayrıca meyve ikram ediyor. Biraz dolanıp alışveriş yaptıktan sonra yan taraftaki kahveciye oturuyoruz. Viyana'da Wiener Melange diye bir kahve meşhur. İlk burada içiyorum, nefis. Bundan sonra her kahve molasında tercihim wiener melange.

Pazarı boylu boyunca geçip Karlsplatz'a doğru ilerliyoruz. Karlplatz büyük bir metro durağı. Oldukça büyük, niyetimiz buradan Wien Card almak. Bu kart şehir içi ulaşımı ücretsiz sağlamanın yanısıra bazı müzelere giriş de ücretsiz ya da indirimli oluyor. Kartı merkezi yerlerdeki metro istasyonlarından, havaalanından alabilirsiniz. Biz 3 günlük kart alıyoruz, cuma cumartesi ve pazar kullanmak için. 25 Euro veriyoruz kişi başı.
Haus der Musik - Bayıldığımız Müze

Kartımızı aldıktan sonra ilk durağımız Haus der Musik. Hepimizin keyif aldığı bu müzede interaktif bir dolu şeyin yanısıra müzik tarihine ilişkin şeyler de sergileniyor. Müze her gün sabah 10 ile akşam 22 arası açık, Normal fiyatları yetişkin 13 Euro, çocuk 6 Euro. Ancak aile fiyatı 29 Euro. Eğer Wien Card ile giriş yaparsanız 13 Euro 9 Euro'ya düşüyor.

Burası 4 katlı bir müze. Aslında merdiven ile çıkılıyor ancak puset vs varsa asansör ile yardımcı oluyorlar.
İçeride oldukça fazla interaktif aktivite var, hepsi de çok keyifli.
Haus der Musik
Biz en çok Viyana Senfoni Orkestrasını yönetirken eğleniyoruz. İçeride 1 saatten biraz fazla vakit geçiriyoruz.

Buradan çıkışta artık açız. Fast food balıkçı zinciri Nord See'de yiyelim hızlı ve ucuz olsun diyoruz. Hızlı oluyor da ucuz olmuyor. Ne kadar verdiğimizi hatırlamıyorum ama bir fast foodcu için pahalı geliyor bize fiyatları.
İşte hayal anı! Efsane dakikalar...
Buradan çıkışta yine katedral çevresindeki sokakları dolanıyoruz. Asli amacımız Eda'nın uyuması. Nihayet o sızıyor, Nil sızıyor ve biz listemizdeki yapılacaklar listesinin başında gelen Viyana'nın meşhur pastacılarını ziyaret et kalemini yapabiliyoruz.
Boş cafede sıra bekletme ritüeli
İlk durağımız Cafe Central. Kapıda sıra var, çaresizce girip bekliyoruz. Ancak içeride bir çok yer olmasına rağmen bekletiliyoruz. Sanırım bu adetten, içeride yer, kapıda sıra. Neyse ki biri gittikçe artan sıradan rahatsız olup sıradakileri yerleştirmeye karar veriyor da kapıdaki bekleyiş bitiyor.

İçerinin ortamı güzel ancak bir Budapeştedeki NewYork Cafe değil. Biz Cafe Central Schnitte ile Cafe Cental Torte söylüyoruz. İsminde kafenin adını taşıdığına göre klasiktir diye düşünerek. Güzel ancak yine New York Cafe'dekiler gibi değil. İki tatlı da 4,5 Euro civarında.
Sarayın girişi

Tatlımızı yiyip gücümüzü topladıktan sonra istikamet Hofburg Sarayı. Ancak sarayın kapısını karıştırmışız, giriş MichaelerPlatz'danmış. Oraya gidip sıraya giriyoruz, sıra hızlı ilerliyor.
Ceyiz müzesi
İçeriye giriş sesli rehber ile birlikte 13 Euro. Viyana Kart ile 1 Euro indirim var. İçeride 3 tane müze var. İlki "çeyiz müzesi" ya da "İmperial Silver Collection". Burada İmparatorluğun gümüş çatal bıçak takımları vs sergileniyor. İkincisi İmparatorluk odası ve son olarak Sisi Müzesi.

Müze bana pek tat vermiyor. Hem müze gezmeyi sevmiyorum hem de bunu kucaktaki çocukla yapmak zor oluyor. Sisi müzesine ilişkin hiç bir şey kalmamış mesela aklımda, acaba gezmedik mi?

Bu arada saray genel olarak bebek arabasına uygun değil, ancak görevliler yardımcı oluyor, merdiven gereken yerlerde bir görevli size eşlik edip asansöre götürüyor.

Buradan çıkınca oldukça yorgun olduğumuzu fark ediyoruz. Metroya binip otele dönüyoruz. Dediğim gibi akşam Serkan'ın arkadaşları ile buluşacağız, biraz dinlenip kızları yıkıyoruz.

Çıkınca hedefimiz şehir parkı. Şehir parkına U4 ya da U3 ile gidilebilir. Biz otelin önünden geçen U3'e biniyoruz ama Stephanplatz'da inip parka yürüyoruz, biraz hediyelik alışverişi yapmamız gerekecek çünkü.

Zaten park (Stadtpark) da çok uzak değil. Şehir merkezindeki parklar bir Ankara'lı olarak beni hep heyecanlandırıyor. Parkta çimlere yayılıp epey bir vakit geçiriyoruz, altın Johann Strauss heykelini görüyoruz.

Bundan sonra saat 8'de arkadaşlarla buluşup onların evinde geceyi bitiriyoruz.