6 Aralık 2016 Salı

2 çocuk, 9 gün, 3 şehir: Budapeşte, Viyana, Bratislava - 9. Gün

Artık bu seyahatin son günü... Pazar. İnanılmaz ama yarın işe gideceğiz.
Sabah biraz ağırdan alarak çıkıyoruz otelimizden. Bavulları topluyoruz. Otelle konuşuyoruz, geç çıkış veriyorlar, 5'te odayı boşaltmamız lazım. Uçağımız 21.50'de.

Bugün için planımız Schönbrunn sarayına ve hayvanat bahçesine gitmek.

Önce otelden Westbahnof'a kadar yürüyoruz. Oradan U6'a biniyoruz, 2 durak sonra Längenfeldgasse durağından U4'e aktarma yapıyoruz ve Schönbrunn durağında iniyoruz. Ve bir tren dolusu insanla saraya doğru yürüyoruz. Bu duraktan sarayın girişi 750 metre civarında.

Aslında biz önce hayvanat bahçesine gireceğiz, çocuklar uyuyunca da sarayı gezeriz diye düşünüyoruz. Hayvanat bahçesine direkt gitmek için Hietzing durağı daha yakın olabilir, ancak bizim gittiğimiz tarihlerde metro yenileniyor ve son durak Schönbrunn.

Sarayın bahçesine girdiğimizde görüyoruz ki saray için oldukça uzun bir sıra var. O zaman önce bilet alalım, sonra hayvanat bahçesini gezelim diyoruz ama kızlar huysuz, içerisi kalabalık. Sıra ilerlemiyor, çıkıyoruz sıradan. Hayvanat bahçesinden sonra Allah kerim...

Sarayın önünden 1 km daha yürüyerek Hayvanat Bahçesi'ne varıyoruz. Kişibaşı 18,5 Euro olan fiyatı Wien Card ile 15,5 Euro oluyor. 6 yaş altına ücretsiz. Güncel fiyatlara bu siteden bakılabilir.

Bu hayvanat bahçesi pandaları ile meşhur olsa da ortalıkta panda yok. Bir de daha önce gezdiğimiz hayvanat bahçelerine göre çok "kafes kafes" geliyor bize. Eda'nın hayvanlarla pek ilgisi yok, o dondurma derdinde.

Bugün hava oldukça sıcak ve güneşli. Öyle ki artık öğle saati oldu ve biz dışarda gezmekte zorlanıyoruz. Yemek molası veriyoruz. İçeride 5-6 tane yemek yeri var, ancak bence yetersiz. Beklentiyi düşük tutmak lazım.Yine de karnımız doyuyor mu, doyuyor...

Hayvanat bahçesininin diğer kapısından çıkıyoruz. Arkamızda Schönbrunn Palace Garden Gloriette var. Yanımızda çalı labirent var. Karşımızda ise Neptün Çeşmesi. Saraya doğru gidiyoruz ama saraya girmekten vazgeçiyoruz. Sıcak hava ve güneşten çocukları korumaya çalışmak bizi biraz bunalttı.

Geldiğimiz yolu tersine yürüyüp yeniden metroya biniyoruz.

Günün bundan sonrası boş beleş geçiyor. Pazar günü Viyana oldukça sakin. Çoğu yer kapalı. Önce şehir merkezinde biraz oyalanıyoruz, sonra otele gidip valizlerin son kontrolleri, çocukların banyoları vs hallediyoruz.

5'te bavullarımızı otelin emanetine bırakıp Starbucks kapanmadan bir kahve içmeye yetişiyoruz. 7 gibi de havaalanına doğru yola koyuluyoruz. Havaalanına da metro ile gideceğiz. Metro + tren daha doğru bir tanımlama olabilir. Önce otelden çıkıp U3 ile Wien Mitte'ye gidiyoruz. Buradan havaalanına hem CAT treni ile hem de S7 ile ulaşmak mümkün. CAT treni en hızlısı ancak en ekonomiği değil. Tek yön 12 Euro. Bizim vaktimiz bol.

Wien Card'ımız sadece şehir içinde belli bölgelerde ulaşımı kapsıyor. Havaalanı ise bu bölgelere dahil değil. O yüzden makinadan ek bir bilet almamız gerekiyor. Wien card'ımıza ek olarak bu bilet ile havaalanına kadar gidebiliyoruz.

S7 ise yarım saatte bir geliyor. Çok beklememek için tren saatlerini dikkate almakta fayda var. S7 treni havaalanına 25-30 dakikada ulaşıyor. Ancak bu trenlere binmesi cidden zor. Basamaklar oldukça yüksek, valizle ve pusetle binerken epey zorlandık.

Trenden inince ilgili terminale gitmek de epey vaktimizi aldı. Süre planlaması yaparken dikkate alınmasında fayda var.

Böylece bir tatilimiz daha bitti. Sanırım bu hep güzel hatırlayacağım bir tatil olacak.