2 Haziran 2014 Pazartesi

Münih 2. Gün : 18 Mayıs 2014

Başlıkta Münih dedim ama aslında bugünü Günzburg’ta geçireceğiz. Çünkü Günzburg’ta Legoland var. Sabah 10’da açılan bu dev park, akşam 19’da kapanıyor. (Hafta içi ve tarihe göre değişiyor, buradan kontrol edebilirsiniz)

Günzburg Münih’ten 1 saat 40 dakika uzaklıkta. Tren ile gidiliyor. Münih ana tren istasyonu Hbf’tan kalkan tren 1 saat 40 dakika sonra Günzburg’ta oluyor, oradan da otobüse binip Legoland’e gitmek gerekiyor.

Günzburga giderken trende

Buraya gitmek için en ekonomik yol, günlük bavaria card almak. Bu kart ile Bavyera eyaletinde o gün için tüm ulaşımınız ücretsiz oluyor. Ancak hızlı tren ve U hatlarını kullanamıyorsunuz. Eğer yanınızdaki 14 yaş altı çocuk sizin çocuğunuz ya da torununuz ise ücretsiz. Dolayısıyla sadece 14 yaş üstüne göre kişi hesabı yapmak gerekiyor. 5 kişiye kadar biletleri var. Biz 6 yetişkin olduğumuzdan 2 tane 3 kişilik bilet aldık. Toplam 62 Euro verdik. Normalde 1 kişi 23 Euro.

Ancak burada da şöyle bir durum var. Bilet hafta içi saat9’da kullanılmaya başlanıyor. Haftasonu ise bileti gece yarısı kullanmaya başlayabiliyorsunuz. Legoland 10’da açıldığı için biz 9’dan sonra gitmeye kalksak ancak öğlene doğru orada olabilecektik. O yüzden Legoland’e Pazar günü gitmeye karar verdik.

Biletleri riske atmamak için bir önceki gün uçaktan inince tarih seçerek almıştık.

Sabah 6.30’da çok hızlı  bir şekilde kahvaltı yaptıktan sonra otelin hemen yanındaki S durağına gidiyoruz. S hatları genelde 20 dakikada bir geçiyor. Biz aslında binmemiz gerekenden bir önceki trene biniyoruz, çünkü HBF büyük bir istasyon, trene aktarma yapmak için az vakit kalacak. Riske girmek istemedik. S7’den saat 7.00 gibi Hbf’e iniyoruz. Tren 07.36’da, 16. Perondan kalkıyor. Emin olmak için birilerine daha soruyoruz. Gidip en öndeki vagona yerleşiyoruz. Tren epey boş zaten.

Konforlu bir yolculuktan sonra Günzburga iniyoruz. Günzburg küçük bir istasyon, ama çıkışında bir market var. Oradan abur cubur alıyoruz, ve o marketin hemen önünde 818 numaralı Legoland otobüsünü beklemeye başlıyoruz. Otobüs geldikten 10 dakika sonra Legoland’deyiz. Henüz kapılarını açmadığından kapılarda sıra var ama kapılar açılınca sıralar hızlıca eriyor.

Bu arada Legoland biletlerini önceden almıştık. Internetten alımlarda 2 hafta öncesinden alırsanız indirim var. Girişte yanımıza aldığımız çıktılardan barkodu okutup içeri giriyoruz. Günlük bilet çocuklar için kapıda 36 Euro iken internette 27 Euro. Yetişkinler için ise 30 Euro.

İçerisi oldukça renkli. Biz yanımızda Eda olduğu için pek çok aletten faydalanamıyoruz ama dışardaki parkları bol bol kullanıyoruz. Sabah hiçbir alette/oyunda sıra yok, öğleden sonra ise bazılarında sıra oluştu. Havanın süper olduğu (uzun yağmurlardan sonra gelen ilk güneşli gün) bir Pazar günü olmasının etkisi sanırım.

Parkın içini uzun uzun anlatmayıp fotoğraflar ile fikir vermeye çalışayım.

Park 19.00’da kapanıyor. Legoland’ın önünden bineceğimiz otobüs de 19.00’da olduğundan 18.45’de parkı terk edip otobüsü beklemeye başlıyoruz. Otobüs geldikten 10 dakika sonra Günzburg tren istasyonundayız. İstasyon bomboş. Bizim bineceğimiz tren 19.42’de gelecek olan bölgesel tren (RE 57193) Aradaki vakti istasyondaki marketten aldığımız Smirnoff Ice’ları içerek değerlendiriyoruz.

Tren geliyor nihayet. Yolculuk konforlu, biz yorgun… Çocukların hepsi trende sızıyor.

Akşam 9’u 20 geçe yeninde Münih HBF’deyiz. Çocukların uyuması, bizim yorgunluğumuz derken otele gitmeye karar veriyoruz.

HBF’den S7 hattına binip otelimize gidiyoruz.