28 Mayıs 2014 Çarşamba

Münih 5. Gün : 21 Mayıs 2012

Bugün son günümüz Münih'te. Uçağımız akşam 7'de. Ama çok bir şey yapamayacağız. Önce BMW Welt'e gideceğiz. Ben, Eda ve bir arkadaşım dışındakilerin saat 11.30'da BMW fabrikası turu var. Eda'yı, daha doğrusu 7 yaş altını almadıklarından biz giremiyoruz. Onlar oradayken biz şehir merkezinde oyalacağız. Sonra da otel ve havaalanı...

Otelden çıkışımızı yapıyoruz, valizlerimizi emanete bırakıyoruz ve BMW'e gitmek üzere metroya biniyoruz. BMW'ye en yakın U3 hattı geçiyor ve Olympiazentrum durağında inerek BMW'e ulaşılabiliyor.

BMW kompleksi; BMW Dünyası (Welt) , BMW Müzesi (Museum) ve BMW Fabrikasından (Plant) oluşuyor. BMW Welt'e giriş ücretsiz. İçeriyi dev bir araba galerisi gibi düşünebilirsiniz. Ortalıkta elektrikli araba ile tur atabilir ya da sık sık yapılan motor gösterilerini izleyebilirsiniz. Müzeye biz girmedik. Fabrika ise ücretli ve rezervasyonlu. Rezervasyonu ise ancak telefon ile yapabiliyorsunuz. Tur 2,5-3 saat sürüyor. Tura sadece hafta içi günlerde katılabiliyorsunuz. Kendim katılmadığım için tur ücretini bilmiyorum.
Motosiklet gösterisini bekleyen bebelerimiz

Bir o merdivenden çıkıyor, bir diğerinden iniyor.
Grubumuzun çoğunluğu Fabrika turuna giderken biz de oradan ayrılıyoruz ve yeniden Marienplatz'a dönüyoruz. Biraz çevrede dolaşıp mağazalara baktıktan sonra bir restaurantta (Schnitzel München) oturuyoruz. Fiyatını hatırladığım tek restaurant bu, zira diğerlerinin hepsini kocam ödemiş. İş başa düşünce hesabı da hatırlıyor oluyorum. 2 tane Curry soslu tavuk, 1 bira, 1 kola ve 2 tane aperol spritz için 45 Euro veriyoruz.

Yemeğin sonunda grubun geri kalanı arıyor, çıkmışlar. Meydanda buluşalım diyoruz. Onlar hızlıca yemek yiyorlar (yine McDonalds) sonra otel.

Eşyalarımızı aldıktan sonra S1 hattı ile havaalanına gidiyoruz. Pegasus Terminal 2'ye gittiğinden ilgili okları takip ediyoruz.

Artık uçağın kalkma vakti... Bir seyahat daha bitti.