8 Kasım 2013 Cuma

Barcelona 3. gün: 19 Ekim 2013

Bugünün programında Picasso Müzesi, Cituedella Parc, Barceloneta, Barcelona Katedrali, Sagrada Familia var.
Gün ağırırken Barcelona Katedrali
Sabah yine erkenden kalkıyoruz, ama ne yazık ki ilk hedefimiz olan Picasso Müzesi saat 10'da açılıyor. Tabi biz daha hava aydınlanmadan sokaktayız. Önce kahvaltı için La Rambla'ya çıkıyoruz. Kapısında kahvaltı seçenekleri olan Moka isimli cafeye oturuyoruz. Seçimimizden çok memnun kalıyoruz. Yeni çıkmış Churros'ları görünce ben 1 tane rica ediyorum. Hımmmm tadı hala damağımda.
Cafe Moka

Cafe Moka kahvaltı seçenekleri
Buradan çıkınca yürüyerek Katalan Müzik Sarayını görmeye gidiyoruz. İçeriye girmeyi planlamıyoruz, hem 10'da açılıyor, hem de giriş bizim için çok pahalı. Sarayı dışardan görüp yolumuza devam ediyoruz.

Palau de la Musica Catalana

• Çalışma saatleri: 10.00 – 15.30
  • Kapalı gün: Yok
  • Ücret: 17 Euro
  • Süre: Rehberli tur - 55 dakika
  • En yakın istasyon: Urquinaona
Picasso müzesine vardığımızda saat 09.45. Daha açılmasına 15 dakika var. Biz 50. sıradayız. Henüz gişeler açılmadığı için sıra ilerlemiyor ama açıldığında hızlı ilerliyordur sanırım. Zira biz sırayı beklemedik, bir görevli Eda'yı görünce bizi başka bir kapıdan aldı, müzeye açılır açılmaz girdik.
Picasso müzesi önünde sıra beklerken
Bir gece önce hiç yapmadığımız bir şey yapmıştık, bir müzeye gitmeden önce o kişinin hayatını okumuştuk. Belki de ondan, ya da müzenin düzeninden Picasso müzesinden keyif alıyoruz. Eda'nın müze süresince uyuması da keyif almamıza yardımcı olmuş olabilir :)

Yoğun sezonlarda buraya internetten bilet alıp gitmenizi tavsiye ederim. İçeride fotoğraf çekmek yasak olduğu için hiç fotoğraf yok.
Picasso Müzesi
  • Çalışma saatleri: 10.00 – 20.00
  • Kapalı gün: Pazartesi
  • Ücret: 11 Euro
  • Süre: 2 saat (Biz hızlı gezdiğimiz için içeride 1 saat kaldık)
  • En yakın istasyon: Jaume I
Buradan  çıkınca şehrin en büyük parkı olan Ciutadella Park'a gidiyoruz. Şehrin göbeğindeki bu park yine şaşırtıyor bizi .Biz Ankara'lıyız, bizde nerde....

Parkın kuzey kapısından girip Güney kapısından çıkıyoruz. Amacımız Barceloneta... Burası şehrin plaj bölgesi. Deniz kenarına inince yeniden bir kahve molası veriyoruz, zira bizim kızın ara öğün saati geldi.

Deniz kenarında yürüyoruz biraz. Sahil hareketli, denize giren pek yok ama.

Biraz oralarda dolaştıktan sonra yemeğe oturuyoruz. Passeig Joan Borbó üzerinde El Rey de la Gambla. Burayı oradan yaşamış biri şu sözlerle övmüştü : "ucuz balik restauranti... kalamari ozellikle sahanedir" Biz de kalamar yiyoruz, sangria içiyoruz. Gerçekten güzel. Kalamarın porsiyonu da kocaman.

Yemekten sonra Passeig Joan Borbo caddesinden ilerleyerek yeniden Carrer de Montcada sokağına giriyoruz. Sokak cıvıl cıvıl. Tapas barlar, insanlar... Meğer burası Picasso müzesinin olduğu caddeymiş, biz sabah sokağın diğer tarafından girip böyle canlı bir sokak olduğunu fark etmemişiz.

Biraz yorulduğumuz için, Eda'nın da banyo yapması gerektiği için otelde bir mola veriyoruz. Sonra yeniden sokak. Önce otelimizin önündeki festivale uğramak lazım. Zaten Barcelona Katedraline gitmek için buradan geçmeliyiz.

Yemek Festivali
Katedral ziyaretimizin saatini önünde yapılacak olan Sardana Dansının saatine göre ayarlamıştık, ancak belli ki festival yüzünden bugün dans yok.

Katedral

• Çalışma saatleri: 08.00-19.30
  • Kapalı gün:-
  • Ücret: 13.00-17.00 saatlerinde bağış ile giriliyor (6 Euro)
  • En yakın istasyon: Jaume I
Katedralden sonra metroya binip Sagrada Familia'ya gidiyoruz. İçine girmeyi planlamıyoruz, o yüzden özellikle akşam saatine denk getirdik ki hem gündüz gözüyle hem de gece ışıklandırması ile görelim istiyoruz. Sagrada Familia için internetten bilet almanın faydalı olacağını söylüyor kaynaklar.
Sagrada Familia

• Çalışma saatleri: 09.00-18.00
  • Kapalı gün: Yok
  • Ücret: 14.80 (sadece bazilika)
  • En yakın istasyon: Sagrada Familia
Sagrada Familia'nın çevresinde tur attıktan sonra oradaki Burger King'te yemeğimizi yiyoruz. Civarda dolaşıyoruz. Saat henüz erken, o yüzden yürüyerek otele dönmeye karar veriyoruz. Aslında burası otele yaklaşık 4 km uzaklıkta. Metroyla gitseymişiz iyiymiş, fuzuli yere yürümüş olduk.

Yürürken yine Casa Battlo'nun önünden geçiyoruz. En son Katalunya meydanındaki Apple Store'a uğrayıp günü noktalıyoruz.