7 Kasım 2013 Perşembe

Barcelona 4. gün (Figueres-Girona) : 20 Ekim 2013

Sabah 7.15'de otelden çıktık, ki burada hava 8'de aydınlanıyor. Bugün Figueres ve Girona'ya gideceğiz. Figueres Dali Müzesi ile bilinen bir yer. Önce trenle Figueres'e, sonra Girona'ya gideceğiz. Ön hazırlık olarak, daha önce müze için biletlerimizi online bilet olarak almıştık.

Otele yakın olan Jaume I istasyonundan metroya binelim, iki durak sonra passaig de gracia durağında inelim dedik. Ama otele 150 metre uzaklıktaki durağın yerini karıştırmayı başardık ve 500 metre yolu uzattık:) Passaig de Gracia durağına geldiğimizde yön tabelaları ile tren istasyonunu gösteriyordu. Metronun içindeki yön tabelalarını izled
ik. Bu da bu güne dair ikinci hatamız oldu. Metronun içinden ine çıka upuzun yollardan götürdü bizi. Oysa yeryüzüne çıkıp cadde üzerinden gitsek çok daha hızlı olacakmış. Zira Eda'nın arabası bizi merdivenlerde çok yavaşlattı. Sonlara doğru neredeyse koşuyorduk. Zira bu iki hata 7.51'de kalkacak treni kaçırmamıza yol açacaktı.

Tren biletleri Casa Bottlo'ya arkanızı döndüğünüzde tam önümüzdeki caddeden alınıyor. Passaig de Gracia caddesinin bir paralel köşesi. Bilet alıp turnikeden geçip tren ile neredeyse aynı anda istasyona vardık. Renfe trenine bindik, md diye geçiyor, bu diğer trene (regional) göre daha konforlu.

Trenimiz önce Girona'ya gidiyor, sonra da Figueres'e
Trende yer numarası yok, istediğimiz bir yere oturduk. Koşturmaktan kıpkırmızı olan suratlarımızın normale dönmesinden sonra tüm kompartımanda sadece biz olduğumuzdan rahatça Eda'yı yedirdik, altını değiştirdik vs...

7.51'de kalkan trenimiz 9.36'da Figures'e vardı.

Turizm ofisine uğrayalım dedik ama yerini bulamadık. Turizm ofisinin tabelalelarını izlerken karşımıza Dali'nin yansıma portresi ile bir fırın çıktı. La botega del pa isimli bu fırından toplam 3 Euro'ya kruvasan benzeri 2 çörek alıp yolumuza devam ettik. Ve Dali Müzesi'ne vardık.
Dali'nin yansıması

Çöreklerini sevdiğimiz pastane
Önceden internetten aldığımız biletler 11 içindi, ama biz 10.15'de müzeye girdik. Pazar sabahı ve Ekim ortası olması sebebiyle sanırım hiç sıra yoktu. Hatta online bilet gişesi bile açık değildi, normal gişeden işlem yaptırdık. Müzeye sırt çantası ve bebek arabası almıyorlar. Onları vestiyere bırakıp müzeye girdik. Zaten araba ile müzeyi gezmek imkansızmış.
Müzenin dışı

Müzeyi sevdik desek bir türlü sevmedik desek bir türlü, bu konuda kararsızım. Ama Figueres'i sevmedik, bu net. Pazar günü gitmenin etkisi de olabilir, her taraf boş, her taraf kapalı..

Müzeyi 1,5 saatte gezdik. Oradan çıkınca hemen oralardaki bir otelin restauranında tost, Hamburger ve 2 kahve aldık. Toplam 10,40 Euro ödedik. Daha sonra çok oyalanmadan tren istasyonuna geri döndük. İlk tren için bilet alıp istasyondaki cafe'de treni bekledik.

Bu sefer regional trene bindik. Bu tren aralardaki duraklarda da durduğu içi daha uzun sürüyor ama daha ucuz. Figueres istasyonunda turnike yok, biletler trende kontrol ediliyor. Biletlere Girona icin 7,20 Euro verdik (iki kişi).
Girona ve Katedrali

Girona için 13'de bindiğimiz trenden 13.45'de indik. İstasyon çıkışında yer alan haritanın fotoğrafını çektik, orada bu haritayı kullandık. Girona benim daha çok hoşuma gitti, ama pazar olması her yerin kapalı olması sebebiyle pek cıvıl cıvıl değildi.

Girona evleri

Nehir kenarında dolaştık, katedrale yürüdük. Katedral 7 Euro imiş, biz girmedik. Bağımsızlık meydanında Cafe royal'de oturup Sacher pasta, iki bira ve bir kahve ictik. Pasta lezzetli, bira ve kahve standartı. Bahşiş dahil 9 Euro civarında para ödedik.

Girona'yı Floransa'ya benzetenler varmış

Girona tren istasyonu
Biraz daha cevrede dolaşıp hediyelik eşya alışverişinden sonra 16.20 trenini yakalamaya karar verdiğimizden yine koşturmaya başladık :) Tren biletini kişi bası 10.50  Euro'ya alıp yine trene bindik. Bu bindiğimiz de MD treniydi. 17.35'de Barcelona Passaig de gracia durağında olduk.

Bu sefer yürüyerek otele gittik. Odada biraz dinlendik, Eda'nin ihtiyaçlarını giderdik. Sözüm ona gece uykusuna geçmesini sağladık ve derin uyuduğuna emin olunca La Rambla'ya paella yemeğe çıktık. Gel gör ki dışarı çıkar çıkmaz bizim kız uyandı, etrafa bakmaya başladı. Uyusun da yemeğe öyle oturalım dediğimizden caddede bir yukarı bir aşağı dolandık, zaten nerede yiyeceğimize de ancak karar verdik.

Bir zincir restaurant olduğunu sonradan anladığımız Gaudi Tapas'a oturduk. Kapısının önünde nargileler gorunce biraz şüphelendik ama yine de girdik. Menü yapmışlar. Bir başlangıç, bir ana yemek, tatlı ve ekmekten olusan menü vergi hariç 18,50 Euro. 1 litre sangria da aynı fiyat. Biz keçi peynirli salata ve sarkuteri tabağı aldık. Ana yemek olarak da Tapas tabağı (patatas Bravas, peynir kroket, köfte vardı) ve deniz mahsulü paella aldık. Tatlı olarak ise crema catalan ve limonlu bir tatlı aldık. Yemeklerin tümü lezzetliydi, özellikle tatlı superdi.

Uyutmaktan vazgeçtiğimiz an...
Ama meğer alt katı Araplar için düzenlemişler. Biz üst katta yani giriş katindaydik.  Içerde iki ekrandan ispanya ligindeki maçları veriyorlardı, ama Arap kanalından :))) o yüzden içerideki şık ortama uygun olmayan bir hava vardı. Eğer yemeğimize güzel bir müzik eşlik etseydi daha çok keyif alabilirdik. Bir de kızın uyumama stresi vardı ki onu uyutmaktan bir sure sonra vazgeçtik.

Ertesi günün planını yapmak üzere geceyi sonlandırdık.