29 Mayıs 2016 Pazar

Yeniden Roma (Çocuklarla) - 3. Gün : 16 Mayıs 2016

Bugün sabah erkenden Eda'nın çok merak ettiği aşk çeşmesine gitmek için yola çıkıyoruz. Eda Ankara'dan beri çeşmeye atmak için para topluyor.

Her sabah atılan paralar böyle toplanıyormuş.
Otelimize 500 metre zaten, sabah 9'da oraya varıyoruz ama o da ne! Çeşmeden paraları temizledikleri için çeşme kapalı. Kızıma -şimdilik- para atmak kısmet olmuyor. Biraz nasıl temizlendiğini izleyip Castel Sant'Angelo'ya doğru yola çıkıyoruz.

Ama önce Pantheon'a gidip orayı gezmeyi, sonra da Navona Meydanından geçmeyi ihmal etmiyoruz.

Pantheon bu sefer açık, pek kalabalık değil. İçeriye giriyoruz ancak Nil bağrışmaya başlayınca içeriyedeki huşu ortamını bozmayalım diye içeride çok kalmıyoruz. Giriş ücretsiz.

Melekler köprüsü ve karşıda Castel Sant'angelo

Navona Meydanında çeşmelere öyle bir bakıp Kaleye doğru ilerliyoruz. Kale Navona Meydanına 800 metre mesafede. Yürürken önce Melekler Köprüsünden geçiyoruz. Karşımızda Castel Sant'Angelo.

Bazı blog ve web sitelerinde Castel Sant'Angelo'nun pazartesi günleri kapalı olduğu yazıyor, ama bu eski bir bilgi. Artık pazartesi günleri açık. Giriş yanılmıyorsam 10 Euro kişibaşı. Aslında Roma Pass ile giriş ücretsiz, ama biz 48 saatlik Roma Pass almıştık, ve onun müze giriş hakkını Kolezyumda kullanmıştık. Parasını verip içeriye giriyoruz.

Melekler köprüsünden Vatikan
İçeriye bebek arabası almıyorlar. Nil Kangurusunda, Eda yürüyor. Bebek arabasını ise emanete koyuyoruz. 10.30'da içerdeyiz.

Önce merdivenlerden çıkıp kalenin çevresinde bir tur atıyoruz. Surların üstünde. Sonra yeniden aşağıya inip bir daha gezmeye başlıyoruz. Daha önce içerde keyifli bir cafe olduğu duyumunu almıştık. Bir yerden sonra amacımız cafeyi bulmaya dönüşüyor. Kafe kalenin terasında, güzel bir Vatikan manzarasında. Ancak bu sırada Eda'ya verdiğimiz fotoğraf makinası bozulduğunu fark ediyoruz, gezinin bundan sonrası az fotoğraflı.

Kalenin içindeki kafe
Kafede bir şeyler içmeye niyetimiz varken tost makinasında bastırılmış hamburgerlerin görüntüsü bizi cezbediyor ve 11.30'da ilk öğle yemeğimizi yiyoruz. Hamburger eh işte. 3 hamburger ve 2 biraya yanılmıyorsam 33 Euro veriyoruz.

Dolaşa dolaşa kaleyi terk ediyoruz. İstikamet Vatikan. Ancak bir sorun var, kızların ikisi de inanılmaz huysuz. Biri öğlen uykusuna dalamıyor, diğeri güneşten rahatsız oluyor. Aslında kısacık olan yolu emzirme molaları, ağlama krizleri ile yarım saate yakın zamanda yürüyoruz. Nihayet Vatikanda meydana vardığımızda kızların ikisi de uyumuş oluyor.

Vatikan
Vatikan'dan bir beklentimiz yok, boş olursa bazilikaya gireriz demiştik. Daha önce müzesine vs girmiştik. Ancak bazilika için de sıra var. Biz de kızların huysuzluğunun verdiği yorgunlukla çöküyoruz merdivenlere bir şeyler içiyoruz.

Serildiğimiz Vatikan merdivenleri
Biraz soluklandıktan sonra yürüyerek yine bizim muhite dönelim diyoruz. Geldiğimiz yolun paralelinden yine kaleye doğru gidiyoruz, sonra yeniden melekler köprüsü. Novana'ya doğru giderken bir sokakta gördüğümüz bir dondurmacıdan dondurma alıyoruz. Serkan nutellalı istiyor ve hala aklım o dondurmada. İnanılmaz bir tat. Şiddetle tavsiye ederim. (Chocolat)

Eda'ya gitmeden önce hazırladığım faaliyet çantası ve İtalya Rehberinin faydaları
Bu dondurmacının yanından sola kıvrılıyoruz.  Meşhur pizzacı Baffetto'nun da olduğu bu sokak (Via del Governo Vecchio) bizde bir yerlerde oturma isteği oluşturuyor. Hoşumuza giden ve Eda ile rahat edebileceğimizi düşündüğümüz bir yerde oturup ikinci öğle yemeğimizi yiyoruz. Mastro Ciccia isimli bu yerde yine makarna yiyoruz. Sokak çok keyifli, cafe ortalama...

Oradan yeniden Navona meydanına çıkıyoruz. Bu sefer para atmaya kararlı bir şekilde aşk çeşmesine gidiyoruz. Ancak güneş yakıcı önce Zara'ya uğrayıp kızlara şapka almalı.

Aşk çeşmesi kalabalığı
Bu ne kalabalık!

Tüm bunların sonunda saat 4 oluyor. Fazla eşyaları odaya bırakıp kızları yıkayıp biraz dinlenmeye karar veriyoruz.

6 gibi yeniden evden çıkıp bu sefer popolo meydanının ters istikametine doğru yürüyoruz. Piazza Venezia'dan H otobüsüne binip Trastevereye gideceğiz. Trastevere nehrin karşısı. Güzel sokaklar ve meydan vaadiyor bize. Akşam yemeğimizi orada yiyeceğiz.

Venezia Meydanı otelimize 1 km. Meydana geldiğimizde durağın neresi olduğunu bulmak için biraz vakit harcıyoruz. Üzerinde H yazan otobüse biniyoruz. 10 dakika süren yolculuğun sonunda Trastevere'deyiz.

Santa Maria in Trastevere meydanı

Önce daracık sokaklarda yürüyerek Piazza di Santa Maria in Trastevere'ye ulaşıyoruz. Tam istediğim gibi bir meydan. Bir sokak sanatçısı var, Eda büyülenmiş gibi onu izliyor. etraf cıvıl cıvıl.
Kötü bir foto da olsa ortam ve pizzalar hakkında fikir versin diye koydum. Grazia & Graziella
Biraz vakit geçirince Meydanın hemen yakınındaki Grazia&Graziella restaurantına gidiyoruz. Burayı daha önce bloglardan okumuş ve programıma almıştım. Ama bunu ancak içerde oturduktan sonra fark ediyorum. Gördüğüm en neşeli ve yardımsever garsonlar burada. Alışık olmadığımız şekilde mama sandalyesi, çocuklar için boyama kalemi vs var. Aperol, bira, bir mantarlı ve bir ton balıklı pizza sipariş ediyoruz. Özellikle ton balıklı nefis! Burayı şiddetle tavsiye ediyorum. Üstelik daha önce oturduğumuz yerlere göre fiyatları da iyi. Bu menüye bahşiş dahil 30 Euro veriyoruz.

Oradan kalkınca yine sokaklarda turluyoruz. Niyetimiz çocukların araba sızmasını sağlamak. Bunda muaffak oluyoruz. Onlar uyuyunca hareketli sokaklardan birinde bir kafe buluyoruz. birer kadeh bir şey içip geceyi bitirme niyetimiz var.
Günün en keyifli anı :)

İçkilerden sonra yürüyerek dönelim diyoruz. Önce köprüden karşıya geçiyoruz. Yürürken ıssız sokaklar birden hareketli meydanlara açılıyor, çok şaşırıyorum. Yürürken birden küçük ama hareketli bir meydan görüyoruz. Meğer orası campo di fioriymiş. Roma'nın gündüz pazar gece ise eğlence yeri olan meydanı... Bir başka akşam yemeğimizi burada yemek üzere plan yapıyoruz.

Campo di Fiorinin yemen yanı Novana meydanı zaten, ondan sonra Panteon, ondan da sonra bizim otelin olduğu cadde Via del corso.

Uzun bir gün oldu, gece Nil yüzünden zaten uzun olacak, ve Eda sabahın kör karanlığında kalkacak. Hemen uyumak lazım. Yarın Floransaya gideceğiz.