27 Mayıs 2016 Cuma

Yeniden Roma (Çocuklarla) - 5. Gün :18 Mayıs 2016

Bir gün önceki Floransa ve Pisa gezisi bizi olduğu kadar kızları da yormuş olmalı ki, bugün normalden geç kalkıyoruz. Bugünün planı çocuk müzesine gitmek.

Bu müze pazartesi günleri kapalı, diğer günler açık. Günde 4 sefer içeriye alıyorlar ve içerde 1 saat 45 dakika vakit var. Bazı günler yoğun olabiliyormuş, rezervasyon yapılması gerekiyormuş. Giriş saatleri 10.00, 12.00, 15.00 ve 17.00'de giriş yapılabiliyor.

Biz önceden 10.00'da gideriz diye planlamıştık ama geç kalkınca çok koşturmamız gerek diye planımızı 12'ye kaydırıyoruz. Bu durumda Campo de Fiori'ye gidelim, sabah pazarını görelim diyoruz.

Evimizden çıkıp yine yürümeye başlıyoruz. Otelimize 1,5 km civarında. Dolaşa dolaşa Campo di Fiori'ye varıyoruz. Tam meydana girerken Blue Ice var. Oradan bir gece önceden bayıldığımız yoğurtlu dondurma alıyoruz. Eda her zamanki gibi pembe dondurma tercih ediyor.

Bu meydanda sabahları meyve-sebze, şarküteri, hediyelik eşya, havuç soyma zımbırtısı, yağ, makarna, baharat vs satılmaz üzere tezgahlar kuruluyor. Oldukça renkli. Ancak biz alışveriş yapmadan meydandan ayrılıyoruz.

Çocuk müzesine yürüyerek gideceğiz. Burası Popolo meydanına çok yakın, Via Flaminia'da. Campo de Fiori'ye ise 2,5 km. Eda sağda solda çok oyalandığından yolun çoğunu babasının omzunda gidiyor. Bu yol bizi biraz yoruyor.

Explora'ya giriş 1 yaşına kadar ücretsiz, 3 yaşına kadar 5 Euro, 3 yaşından sonra herkes 8 Euro. Camdan 2 katlı bir bina. büyük bir bahçenin içinde. Bahçede park da var.

Paramızı ödedikten sonra kapının açılmasını bekliyoruz. Bizim dışımızda turist yok. Ancak okullar çocuk getirmiş. Etraf cıvıl cıvıl. Her şey çok organize. Kapılar açılıyor ve herkes içeriye giriyor. Eda için çok keyifli bir 1,5 saat geçiriyor.

5-6 yaş altı çocuklar için gerçekten çok keyifli. Daha büyük çocuklar sıkılabilir. Eda en cok itfaiye arabası, su oyunları ve rüzgar testinde eğlendi.

Artık saat 2'ye doğru bizi dışarı çıkarıyorlar, ve biz elimizde bir adet yorulmuş uykusuz ve acıkmış çocukla başbaşa kaldık :) Neyse ki Popolo meydanına yakın bir yerde yemeğimizi yiyoruz. Eda garibim nasıl sıkıldıysa pizza makarnadan ben salata yemek istiyorum diyor :)

Meydana girince çocukların ikisi de uyuyor. Biraz via del Corso üzerinde alışveriş yapa yapa ilerliyoruz. Bugün için artık başka bir planımız yok, oyalanıyoruz.

Genellikle mama sandalyesi olmayan kafelerde Nil böyle kanguru ile oturmak zorunda kaldı.
Evimize giderken köşedeki cafede bir şeyler içmeye karar veriyoruz. Böylece gezinin son aperolünü içmiş oluyoruz.

Hazır Eda uyurken eve gidip valizi hazırlayalım diyoruz, yarın son günümüz. Biraz evde dinlenmece, valiz hazırlamaca derken Eda'nın uzun uyuması ile vakit epey ilerliyor. Valizi kapatmadan marketten alacaklarımız var, markete gidip yeniden eve bırak falan vakit bir hayli ilerliyor.
Akşam yemeğimiz
Artık akşam yemeği vakti. Niyetimiz sabah pazar olarak gittiğimiz meydanda bu sefer de akşam yemeği yemek. Ancak oraya giderken şirin bir restaurant hoşumuza gidiyor. Novana meydanına bağlanan sokaklardan birinin meydana en yakın yerlerinde. La Piccola Cuccagna isimli bu yerde keyifli bir akşam yemeği yiyoruz. Istakozlu makarna, ızgara somon, ıspanak ve yarım litre ev şarabına 54 Euro veriyoruz. Yemekler şahane değil ama ortam ve bizim keyfimiz güzel.

Oradan çıkınca kızları uyutmak amacıyla biraz meydanda dolaşıyoruz, sonra yeniden Campo de Fiori'ye doğru yola çıkıyoruz. Meydanda genelde restaurantlar var. Biz sadece bir şeyler içeceğiz, o yüzden uyduruk bir bara meydanın kenarında oturuyoruz, meydandaki kalabalığı izleyip biten tatilimizi analiz ediyoruz.

Bir gün daha bitti.

gece gündüz sabah akşam hep önünden geçtiğimiz Pantheon