19 Ocak 2012 Perşembe

Paris 3. Gün: 7 Haziran 2010

3. gün , günlerden Pazartesi ...

Bugün güne Louvre ile başlayacağız. Oradan çıkınca Concorde meydanı üzerinden Şanzalize’ye gidip yemek yiyeceğiz. Sonra La Fayette’e gideceğiz, oradan da ver elini Sacre Couer. Akşam ise Eiffel turumuz var.

Sabah yine erkenden yola çıkıyoruz. Louvre Müzesi sabah 9 ile çarşamba ve Cuma günleri dışında akşam 6'a kadar, Çarşambe ve Cuma günleri ise gece 10'a kadar açık. Müzenin biletlerini müzeden temin edemiyorsunuz. Ya Paris Museum Pass kullanacaksınız, ya online bilet alacaksınız ya da muhtelif yerlerde satılan biletlerden alabilirsiniz. Bizim zamanımızda sanırım orada satılıyordu. Museum Pass ile girişler de sadece Passage Richeliu kapısından oluyordu.

Sabah 9'da biz o kapıdaydık. X-Ray'den geçerek müzeye giriş yaptık.

Louvre sizce ne kadar zamanda gezilir? Bizim ne kadar zamanda gezdiğimizi Az önce fotoların saatinden bakarak kontrol ettim. Taaam 2 saat :) Aslında Louvre 2 günde gezsek zor bitecek bir yer. Ama bizim sanatla pek işimiz olmuyor anlaşılan. 2 saat de fazla iddialı, sanatla ilginiz olmasa bile en az yarım gün ayırmakta fayda var.

İçeride audio guide aldık. Söz konusu kapıdan girince bir masadan bu guide'lara ulaşılabilir. Audio guide fiyatları ise 6 Euro. Sanırım karşılığında pasaport da vermiştik. Kat planına göre önceden bir planlama yapmakta fayda var. Audio guide da en önemli/en turistik eserlere ve ayırabileceğiniz sürelere göre size bir program çıkarıyor.

Müzede çoğu şey Fransızca!

Dediğim gibi içerden 2 saatte çıktığımız için içerisi hakkında çok bilgi veremeyeceğim :)

Oradan çıkınca amacımız her turist kitabında söylendiği üzere Louvre Müzesi önündeki Tuileries bahçelerinden geçerek Concorde meydanı'na varmak. Bahçede pek bir numara yok. Orada bulduğumuz bir cafe'ye oturduk, ama garson yine bize mikrop gibi davrandı. Ortada bir havuz kenarında bir dolu sezlong var. Parisliler güneşi görmüş yayılmışlar :)

Buradan kalkınca Champs Elysees'e doğru tam yol ilerledik. Biraz mağazalara bakındık, öğlen yemeği için bir yerler aradık vs... Nihayet daha önce methini duyduğumuz şekilde midye yiyebileceğimiz bir yer bulduk! Amma velakin midyenin İngilizcesi aklımıza gelmiyor ki... Muhtelif türlü deniz canlısını anlattık, midyeyi anlatamadık. En sonunda eniştem girdi mutfağa, gösterdi canlı canlı da midyeyi yiyebildik.

Ama yemez olaydık. Ablamla eniştemin bayıla bayıla yedikleri midyeden biz pek tad almadık. Sonra da tüm bu yaşananlara inat McDonald'sa gidip yemek yedik :)

Günün geri kalanı için Ankara'da yaptığımız programımıza göre Luxembourg bahçeleri ve St. Michel bulvarı var. Ama canımız park bahçe gezmek istemiyor. Latin Quarter dedikleri bölgeye ise aktarma durağımız olduğu için sık sık uğramışlığımız var zaten.

O nedenle hadi LaFayette'e gidelim diyoruz. Alışveriş yapmaktan ziyade aslında ama özellikle butik market bölümünü ve herkesin övdüğü şaşalı görünümü merak ettik. Görülmese de olur bence, özellikle yurtdışında alışverişe vakit harcamayi sevmiyorsanız. Ama yolunuz düşerse bence gidin. Müthiş bir butik market reyonu var. Ayrıca mağaza da çok çok güzel.

Buradan çıkınca ilk defa otobüse binmeyi deniyoruz. Metro iyi güzel de biraz da şehri yukardan görmek lazım. SacreCour'a gideceğiz ve sanırım oraya da en iyi otobüs ile gidiliyor.

Bugünü de 2'e bölüp yazacağım. Yazının geri kalanında SacreCour'da gecirdiğimiz süre, küçük dondurmacı, otele dönüş, Eyfele çıkış, ve oradaki en keyifli gecemiz olacak :)